ခုံတစ္ေနရာစာ ရဖုိ႔ခက္ခဲလွတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က အလုပ္သြား၊အလုပ္ျပန္ ရထားခရီးစဥ္

ဘဂၤလားေဒးရွ္ႏုိင္ငံဟာ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးပုိင္းမွာ အားနည္းခ်က္ေတြအမ်ားႀကီး ရွိတဲ့ႏုိင္ငံတစ္ခု
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပုိ႔ေဆာင္ေရးအားနည္းခ်က္ေတြဟာ အႏွစ္ 30 ေက်ာ္အတြင္းမွာ သိသိသာသာတုိးလက္မလာပဲ၊ ပိုဆုိးလာ
တဲ့ သေဘာဘက္မွာေတာင္ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။

1950 ၀န္းက်င္ေလာက္က ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ပုံမွန္ရထားနဲ႔ ခရီးသြားသူေတြဟာ ယခုအခ်ိန္ထက္ အဆမတန္နည္းပါးခဲ့ပါ တယ္။ ေနာက္ပုိင္းကာလေတြမွာေတာ့ ႏုိင္ငံဆင္းရဲ႕ၾကပ္တည္းမႈနဲ႔အတူ ျပည္သူျပည္သားအေျမာက္အမ်ားလည္း မုိင္ 100 အတြင္းက ေဒသေတြကို အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္ ျပဳလုပ္ကာ ၀မ္းစာရွာေဖြရတဲ့ပုံစံမ်ိဳး ေျပာင္းလာခဲ့ပါတယ္။

အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ဒါကာၿမိဳ႕ေတာ္ဟာ စုရပ္ျဖစ္ၿပီး၊ ယင္းျမိဳ႕ေတာ္ဆီကို မလွမ္းမကမ္းက ၿမိဳ႕ေတြ၊ ရြာေတြက လူဦးေရ
ေသာင္းခ်ီၿပီး၊ ေန႔စားအလုပ္သမားေတြအျဖစ္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စရိစကႀကီးမားတဲ့ ေမာ္ေတာ္
ယာဥ္ေျပးဆြဲ မႈေတြတစ္ၿမိဳ႕နဲ႔တစ္ၿမိဳ႕ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေပမယ့္ အေျခခံအလုပ္သမားေတြကေတာ့ စာရိတ္စက သက္သာစြာ
နဲ႔ သြားလုိရာကို ေရာက္ႏုိင္တဲ့ ရထားကိုသာ အသုံးျပဳေနရဆဲပါ။

ဒါေၾကာင့္ ရထားနဲ႔ခရီးသြားလုိသူေတြဟာ ေဖာင္းပြခဲ့ၿပီး၊ ရထားအတြင္းမွာ ေနရာလြတ္မရွိလို႔ အသက္အႏၱရာယ္ ႀကီးမားလွ
တဲ့ ရထားေခါင္မုိးေပၚအထိ တက္ၿပီး၊ ရထားေဘးမွာ တြယ္လုိက္ၿပီး စီးနင္းရတဲ့အထိ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက အေစာပုိင္းမွာ တားျမစ္အမိန္႔ေတြထုတ္ခဲ့ေပမယ့္၊ ခရီးသြားျပည္သူတုိ႔ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ကို ျပည့္မီ
ေအာင္ မေစာင္ရြက္ေပးႏုိင္ခဲ့လုိ႔ မထိေရာက္ခဲ့ပါဘူး။

ရထားတစ္စီးမွာ ေခါင္းမုိးနဲ႔ေဘးကေန တြယ္စီးသူဦးေရဟာ 2000 ေက်ာ္အထိ ရွိၿပီး၊ ရထားတစ္စီးမွာ စုစုေပါင္း ခရီးသည္ဟာ 3500 ေက်ာ္အထိ ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္သမား Yousuf Tushar က သြားေရာက္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၿပီး သူတုိ႔ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆင္းရဲဒုကၡ ႀကီးမားပုံကို ျပသခဲ့ပါတယ္။

Yousuf က ” အတြင္းထဲမွာ ေနရာရဖုိ႔ဆုိတာ အေတာ္ခက္ခဲတဲ့ကိစၥပဲ .. ခုံေတြမွာက လူအျပည့္ .. ခုံမဲ့ေတြက ရထား
ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ျပြတ္သိပ္ေနတာေလ … ဒီေတာ့ အေပၚကေန တက္စီးရတယ္ … ရထားေဘးကေန … ရထားရဲ႕ ေရွ႕ပုိင္းမွာေတာင္ စီးနင္းလုိက္ပါသူေတြ ရွိပါတယ္ “လုိ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

လူစီးရထားတြဲႀကီးဟာ လူေတြကို အျပည့္အသိပ္တင္ၿပီး၊ တစ္နာရီ 27mph နဲ႔ ေန႔စဥ္ခုတ္ေမာင္းလွ်က္၊ ခရီးသြားျပည္သူ
ေတြကလည္း ဒီကိစၥဟာ အထူးအဆန္းမဟုတ္ေတာ့ပဲ၊ နိစၥဒူ၀ ႀကဳံေနရတဲ့ ကိစၥရပ္ႀကီးျဖစ္လုိ႔ ဒုကၡကိုေတာင္ ဒုကၡလုိ႔ မထင္
မွတ္ေတာ့၊ အသက္အႏၱရာယ္ရွိတာမွန္း သိရက္နဲ႔ေတာင္ အသက္အႏၱရာယ္မွန္း မသိေတာ့တဲ့အျဖစ္ပါ။

လင္းေဇာ္ကို (Shwemom)
source : thesun.co.uk








No comments:

Powered by Blogger.